30 Kasım 2010 Salı

TEZER HANIM İLE YOLCULUK

''Apansız bir Orhan düşerek ceket cebimden, çırpınarak
 çoprasız bir balık ve Orhan Bey; çıldırmakta
 uykularımdan sıyrılarak...''

...

Ve günün pek mezarlık bir vaktinde
rastlaşıyoruz Tezer Hanım ile -
devrisinde bir gecenin; anason kokulu; Of

Gök : Kurşuni , küle dönük
Saat : 18:05onsekizsıfırbeş -

İskele üç noktaMister Ginsberg henüz görünürlerde yok ünlemBir simit, etine dolgun soru işaretiHayır ünlemsiVapurdayız noktamsıPantolonumun cebinde , birliradoksanbeşkuruş , ziyadesi olsun
İki vapur düdüğü , fasılalı ve mahmur ve davudi
Yüzümde gezinip duran , miskin bir fayton esintisi
Saçlarım dağınık , hem  kısa  hem  uzun
Sağ bacak  sol bacak üstünde
...ve galiba güzel kokuyorum

derken Tezer Hanım farkediyor

... ... ...

Yanlış denize binmişiz
vapurun ortasında, işe bak
denizden iniyoruz -

Tezer Hanım gülümsüyor

Bulvar üç noktaSol elimde Tezer Hanım virgül sımsıkı
Soğuk soğuk ter noktalı virgül Ensemde ve usul usul alnımdan
Bulvardayız noktalar dolusuNe oluyor bana böyle ünlemler ve münasip bir soru işaretiKimseyle kaybedecek vaktim çok
Eğrik bir dengedeyim
ve bir bulvarın yokuşunda
Günbatısı , başımı delip delip esmede
Birden bir çanta sol baldırıma sürtünüyor ;
Dokunuşundan seziyorum ; rugan ve pahalı

Sol elim sol cebimde
Elimde değil -
sol elimi , sol cebime pek yakıştırıyorum...

...

Bir erkek : Yarım oğlak
İki ergen : Tespih parmaklı ve eşofman kokulu
Bir yüz : Baskı hatası
Bir gülüş : Sahibinin yüzüne gömülü
Bir içses : Kar kıtırdaması
Bir kadın : İngiliz kısaraklarını andıran
Bir hezeyan : Kleptomanik
Bir bayan : Saklı mı saklı
Bir leke : Camın buğusunda , avuç avuç
Bir poşet : Ve onun tanıdık hışırtısı

Hepsi peşimde , hepsini terk ediyorum

Derken , bir düello pusulası bırakıveriyor Tezer Hanım , sol cebime ---- işim bitik

...

Derhal , bir kelime sevdiriyorum kendime ;

...........Tansık..........

Yok , olmadı
Bir daha ;

..........Açlık.............

Euraka!

...

Merdiven -
Yokuşundayım
Ahmet Bey , hemen dibimden yuvarlanıyor
Merdivenlerde terkine uğramış bir buket kırmızılık ;
namıdiğer Ahmet Bey ...

Dün gece kustum , boşaldım
Edip Bey epeyce üzüldü
Aramızda kalsın , dün gece epeyce korktum
Bereket versin , hızla koşturdum da
Tezer Hanım'ın eteklerine saklandım

...

Ve aniden Tezer Hanım omzumu dürtüklüyor

... ... ... ...

Mister Ginsberg!!
Bir süpermarket reyonunda , rengarenk ; Of
- (imalı) Sonunda sizinle de buluştuk , Mister Ginsberg !!
Nerelerdeydiniz sorular ve ünlemler dolusu
Saat : 04:45 sıfırdörtkırkbeş
Evimin önündeyim , nihayet

Kapı , duvar

...

Yazdıklarım okunmuyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder