14 Aralık 2010 Salı

SAKSI


(tek perdelik tragedya.)

Oyunumuz,
SHOW TV (dumteketek dumteketek dumteketek dum) Stüdyo'larında kurender etmektedir.
Yazarı meçhuldur... yani, ''anonim'' diyerek de addedilebilir.
Yahut da Allah'ın, görüp de ibret almamızı istediği bir lütfu olarak...
Karakterler ''fikşın'' olmamakla birlikte,
gerçeklerle uzaktan yakından, cünüpten şimalden çok fazla ilişkidaşlığı bulunmaktadır.
Oyunumuzda, ''insan'' denilan garip aygıt'ın akılalmaz işleyişinden, acımasız bir popüler kültür eleştirisi'ne; sosyolojik hakikatlerden, sosyopatik manevralara;
Platon'cu felsefeden tutun da, Mevlana'ya dek uzatın; birçok felsefiğ öğreti mevcuttur.

Hiç komik diildir.
Gırotesk olma ihtimali kuvvetlidir.

(Jüri Heyeti'ndeki sandalyesinde yaralı bir kaplan gibi oturmakta olan Erol Büyükburç,
elini rastgele indirip kaldırarak konuşur.)

EROL BÜYÜKBURÇ -
E hep burda el kaldırıyoruzzzeh.. hiç bi bize baktığın yok! Sabahtan beri hiçbişi şey ettiğin yok yani... ne? (Program host’çusu Behzat sinirli sinirli güler.) Bizim söyliiceğmiz çok önemli birşiy var. Herkes konuşuyo maşallah... (Erol, önündeki masaya abanır.)  Burda adalet yok… yani buna rol çalmak derler. Niye böyle yaptırıyosunuz?!

BEHZAT -
Erol ağbi?

EROL BÜYÜKBURÇ -
Ben burda adam gibi oturuyorumeeeeeğğ, burda şey yapmak istiyorum… (yumruğunu masaya hafiften vurur. Masadaki su bardağı utancından kırılır.) …yorumumu yapmak istiyorum... (elini sertçe havada sallar.) ...buna müsaade edin lütfen!

BEHZAT -
Sayın Büyükburç...

EROL BÜYÜKBURÇ - Ben onlara çok önemli bişey söyliyicem. Bütün Türkiye'ye de söyliycem. Onlar yanlış şarkı seçtiler... Şu bakımdan... Bazı şarkıcılar vardır, onlar şarkılarını söylerKEEEEEEEEEENNNN , çok dikkat etmek lazım. Eğer Elvis şarkısı seçilmişşşseee, eğer Beatles şarkısı seçilmişşsee, eğer Tarkan şarkısı seçilmişse… orda SES , ES ve DANS vardır. (hahaha... Ses , es ve Dans mı?) Yada başka öğğ , öğeler vardır. Onlara riayet etsinler. Seçerken de böyle seçsinler. Onun için göz dolduramadılar, ve ii iii işe yaramadılar. Bundan sonra biraz bana bakıcaksın!! Lütfen!!
BEHZAT – (mütevaziliğini korumaya özen göstererek...) Sayın Erol Büyükburç, bana bağardınız… sinirlendiniz…

EROL BÜYÜKBURÇ -
Ama olmuyor!!

BEHZAT -
Ama ben bişi söyliycem…

EROL BÜYÜKBURÇ - OOOLLLMUUYOORRRR!!


BEHZAT -
Bakın, ben... bana bi büyük bağırıyosa sadece şunu söylerim.
Müjdat ağbi'nin sözüdür bu, Müjdat Gezen'in… (ünlü filozof!)

EROL BÜYÜKBURÇ - Evet?

BEHZAT -
Sel sesi sel sesi, 
                uzaktan gelir keser sesi
                Sizin gibi ustalar meclisinde,
               
Bizim gibi çıraklar keser sesi, diycem.
Ve bunu fazla uzatmıycam... Size saygımdan dolayı…

(Seyirciler bu akıllara zarar tekerleme karşısında fırtınalı bir alkış koparırlar.)

EROL BÜYÜKBURÇ -
(zıvanadan çıkarak.) Hayır, burda bir SAKSI gibi duruyorum. SAKSI DİİLİM BENN!!
BEN EROL BÜYÜKBURCUMMM!!

BEHZAT - Tabi ki Erol ağbi, bunu kimse inkar edemez…

EROL BÜYÜKBURÇ - BANA SAKKSI MUAMELESİ YAPAMAZSINIZZZ!!!
Ben burda Erol Büyükburc'um. BANA arada bir soracaksınız!! HEP... HERKES KONUŞUYOR!! BEN eh zıııı eğöe şşş... altı saatten beri... ee eiiğerkik bızzzztt... kaç saatten beri oturuyoruz burda... Hiç... bana... iki defa laf gel... gelmedi... NİYE BÖYLE YAPIYOOSUNUUUUUUZZZZZZ??? Haksızlık yapıyosunuzzz??? (masadaki kağıtları alıp ait olduğu masaya vurur.) Bu da reyting yapar işte. Al sana! (kollarını göğsünde kavuşturup, ''nası koydum çocuğu'' der gibilerinden, sandalyesine heybetle yaslanır.) Evet...

(Behzat ise, bu sinir bozucu duruma kıs kıs gülmektedir.)

Evet, bu da reyting! İşte bu da REYTİNG! Bu da
REYTİNG!!! Ben reyting'i çok iyi bilirim OOOOHHHHHHOOOOOOO ooo OOOOOO nelerini bilirim!!! Ben, sahneyi nasıl evirir çevirir... ııııı... nasıl halkı... ııııı ...neler yaparım! Ben bilirim o işi! Ama beni gözardı etmeyin, lütfen! (Şimdi gözleri avına kenetlenmiş kaplan gözleri gibidir.) Ben burda otururken benim ağırlığıma göre hareket edin. BEEEENNN BÜYÜK BİR SANATÇIYIM!!! (Dayanamaz, ayağa kalkar.) GELMİŞ GEÇMİŞ EN BÜYÜK SANATÇILARDAN BİRİYİM!!! BEN TÜRKİYE'DE TÜRK POPU'NU İLK KURAN ADAMIM!!! EN ÇOK BANA SORACAKSINIZZZ!!!
EN ÇOKKK BANAAAAAA!!!

BU KADARRRR!!!
(Seyircilerin alkışları arasında,
sahne şaşkınlıktan usul usul kararır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder